X

معرفی پانو

پانو یک نرم افزار کاربردی موبایلی تحت عنوان پرداخت اجتماعی نو با امکان ارسال دستور پرداخت از سمت پذیرنده (ارائه کننده خدمت یا کالا) به مشتریان است، به نحویکه با رویت و تایید دستور پرداخت دریافت شده توسط مشتری، عملیات پرداخت مالی صورت می پذیرد. در واقع پانو جایگزینی برای دستگاه پوز سیار است و کسب و کارهایی که نیاز به این دستکاه دارند ولی قادر به تهیه آن نیستند به راحتی می‌توانند از پانو استفاده نمایند.

روال کار پانو

  •  مشتری با استفاده از شماره موبایل خود در سیستم شناسایی می‌گردد.
  •  از طرف دیگر نیز پذیرندگان ( ارائه دهندگان کالا یا خدمات) با ارائه اطلاعات مورد نیاز شاپرک، اقدام به ثبت نام در سیستم می نمایند.
  •  پس از شناسایی مشتری و یا درخواست آن مبنی بر دریافت خدمت یا کالا، پذیرنده اقدام به ارائه خدمت و ارسال دستور پرداخت از طریق پانو می‌نماید.
  • پس از ارسال دستور پرداخت، یا مشتری قبلا عضو پانو بوده، بنابراین یک دستور پرداخت در برنامه دریافت می‌نماید و یا عضو پانو نبوده که در این صورت یک پیامک حاوی لینک پرداخت برای او ارسال خواهد شد.
  •  مشتری با دیدن دستور پرداخت ارسال شده قادر خواهد بود تا این دستور پرداخت را پرداخت نموده و یا به شخص دیگری از دوستان خود این دستور پرداخت را ارسال نماید.

امکانات پانو

  •  ارسال دستور پرداخت به همراه جزئیات با قابلیت اتصال به نرم‌افزار مشتری
  •  اطلاع رسانی خودکار پذیرنده از پرداخت انجام شده به محض پرداخت مشتری
  • امکان پرداخت با کد QR برای پرداخت‌های با مبلغ متغیر و وارد کردن مبلغ دلخواه توسط مشتری.
  •  امکان اعمال تخفیف ثابت بر روی دستور پرداخت در صورت نیاز.
  •  امکان ارسال دستور پرداخت برای حساب‌های مختلف (هنگام ارسال دستور پرداخت تعیین می شود مبلغ پرداختی به کدام حساب واریز شود)
  •  امکان ارسال دستور پرداخت به دیگران و پرداخت توسط آنها و ایجاد زنجیره پرداخت
  •  امکان ابطال دستور پرداخت‌های صادر شده
  •  ارائه گزارشات پرداخت و تسویه‌های انجام شده
  • امکان ایجاد درگاه پرداخت مجزا برای هر پذیرنده و واریز مبالغ مستقیم به حساب‌های آنها

کاربردهای پانو

  • اطلاع رسانی از زمان پرداخت اقساط بیمه، تسهیلات بانک ها و لیزینگ ها به مشتری با امکان پرداخت.
  • مراکزی که طی چندین مرحله نیاز به دریافت مبالغی از مشتری دارند مانند دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری.
  • شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در محل مشتری جهت ارسال دستور پرداخت و پرداخت توسط مشتری قبل و یا بعد از ارائه خدمت.
  • خرید شارژ و پرداخت قبوض خدماتی، جرائم راهنمایی و رانندگی، عوارضی ها و پارکینگ ها.
  • رستوران‌ها و فست فودهایی که غذا درب منزل مشتری خود ارسال می‌نمایند از طریق پانو می توانند. دستور پرداخت خود را به مشتری ارسال و در زمان تحویل کالا وجه خود را دریافت نمایند.
  • صادر کنندگان قبوض اعم از همراه اول، تلفن ثابت، جرائم راهنمایی و رانندگی و ...از طریق پانو قادر به اطلاع رسانی به مشتری و دریافت مبالغ قبوض خود هستند.
  • معرفی طرح های کمک به نیازمندان در خیریه ها از طریق پانو به اعضا خیریه میسر بوده و اعضا با مشاهده طرح جدید امکان درج مبلغ مورد نظر خود و سپس پرداخت را خواهند داشت.
  • ارائه دهندگان خدمات اینترنتی بزرگ مثل: پارس آنلاین، شاتل، آسیا تک، های‌وب می‌توانند از پانو برای ارسال صورتحساب به مشتریان استفاده نمایند.
  • ارائه دهندگان سرویس های هاست و دامنه می‌توانند از پانو برای ارسال دستور پرداخت ماهیانه به مشتریان استفاده نمایند.
  • سوپرمارکت‌‎هایی که امکان سرویس تحویل کالا درب منزل دارند، به منظور حذف پایانه فروشگاهی سیار می‌توانند از پانو برای ارسال دستور پرداخت و پرداخت آن توسط مشتری استفاده نمایند.
  • گیت های عوارضی اتوبان ها و بزرگراه ها می‌توانند برای پرداخت از این بستراستفاده کنند.
  • وب سایت های فروش محصول و بازارهای اینترنتی با امکان تحویل کالا در محل مثل: دیجی کالا، بامیلو، بازار آنلاین و ... می‌توانند از پانو برای ارسال دستور پرداخت استفاده نموده و به محض اینکه مشتری محصول را دریافت کرد نسبت به پرداخت دستور پرداخت ارسال آن اقدام نماید.
  • شرکت های فروش خودرو به صورت پیش فروش با پرداخت های چند مرحله ای مثل: ایران خودرو
  • دانشگاه های پولی و آموزشگاه های خصوصی به منظور دریافت هزینه های تحصیلی که در ابتدای زمان ثبت نام توسط دانشجو پرداخت نمی گردد.
  • شرکت های ارائه دهنده سرویس تاکسی اینترنتی مثل: اسنپ و تپ سی
دی ان ان